Názor veřejnosti na hasičskou a záchrannou službu
Více než devět z deseti (93%) lidí v celé Velké Británii má zato, že hasičská a záchranná služba zajišťuje dobré služby a pouze 1% ji ...
Více než devět z deseti (93%) lidí v celé Velké Británii má zato, že hasičská a záchranná služba zajišťuje dobré služby a pouze 1% ji označuje jako „dost špatnou“. Dva lidé ze tří (68%) si myslí, že tato služba je velice dobrá – zářivá pocta práci, kterou hasiči denně vykonávají. Čtyři z pěti (82%) lidí je spokojeno se svojí místní hasičskou a záchrannou službou a 2% veřejnosti jsou nespokojena.
Veřejnost je zcela proti snižování počtu hasičů a krácení financí pro tuto službu. Kolem 95% řeklo, že by raději zachovali současné počty hasičů v UK a třetina (32%) požadovala více hasičů. Přibližně 85% řeklo, že jsou proti plánům škrtů v hasičské záchranné službě jako celku a stejný počet byl proti škrtům v místním financování. Pouze jeden z deseti obyvatel řekl, že si přeje škrty – podle jakýchkoli měřítek nepatrná menšina. Devět z deseti (90%) lidí míní, že hasičská a záchranná služba je dobrá hodnota za jejich peníze.
Lidé vidí hodnotu celonárodně integrované služby. Dvě třetiny (67%) populace je proti plánům budovat regionální řídící střediska a akceptují argumenty FBU, že by to vedlo ke ztrátě místní znalosti, zdržení a prodloužení výjezdových časů.
Převážná většina lidí (95%) se domnívá, že rychlý výjezd po zavolání na tísňové číslo je pro ně, jako majitele domů a místních podniků, prioritou. Stejné procento věří, že dojezdové časy by měly být prioriotou pro hasičské a záchranné služby – absolutně odmítají výmysl, že na výjezdových časech nezáleží.
Přeložil Milan Skalník