Informace zveřejněné na webu Fire Brigades Union v lednu 2011
Vláda váhá a dojezdové časy se prodlužují Nová čísla ukazují proč nastal čas nastavit národní standardy Hasiči vědí, že primárním účelem hasičské a záchranné služby je okamžité a efektivní zmobilizování sil a prostředků pro výjezd k požáru nebo jiné nehodě, aby byly zachráněny lidské životy a ochráněn majetek. A veřejnost souhlasí – rychlým zásahem u nehod se zachrání životy a předejde se vážným zraněním. Nad novými oficiálními údaji k dojezdovým časům, které soustavně ukazují, že hasičská auta přijíždějí pomaleji než to bývalo dříve, by měl nastat hněvivý křik a pobouření.
Nové dojezdové časy
10. listopadu 2010 byl Bob Neill, ministr pro požární ochranu, dotázán, jaká jsou poslední čísla u dojezdových časů. Řekl parlamentu, že v období od dubna 2009 do března 2010 byl průměrný dojezdový čas u bytových požárů v Anglii 7,3 minut (viz tabulka). Ve srovnání to bylo v roce 2006 6,5 minuty a v roce 1996 to bylo 5,5 minuty (podle zprávy CLG - Přehled dojezdových časů Hasičské a záchranné služby).
To znamená, že průměrný dojezdový čas v Anglii je nyní skoro o dvě minuty pomalejší než jaký byl přibližně před deseti lety.
Ministr také odhalil dojezdové časy jednotlivých hasičských a záchranných služeb v Anglii. Ve většině případů se odráží národní trend a projevují se pomalejší dojezdové časy. V několika případech se ukázalo malé zlepšení – velmi malé změny, které jsou statistickým šumem, ale ne vývojovou tendencí. Je také možné, že některé údaje nejsou zaznamenávány řádně, protože časy dojezdů hasičských aut, která jsou v pohybu (například se zabývají požární bezpečností v obci), nejsou zaznamenávány. Dalším nedostatkem je, že tato čísla zaznamenávají pouze čas zapsaný u prvního vozidla, které se dostane na místo nehody.
Jinými slovy, tato služba je pravděpodobně ještě horší než ukazují tato celková čísla. Když zde dříve byly národní standardy, musely hasičské a záchranné služby zaznamenávat dojezdové časy nejen u prvního hasičského auta, ale také čas, kdy na místo nehody přijelo druhé vozidlo v oblastech rizik A a B a početní stavy posádek.
Všude kde FBU může, snažíme se v národním měřítku využít každou příležitost interpelovat poslance v zájmu účelných a smysluplných národních standardů. Zástupci FBU předložili tyto argumenty vládám v Londýně, Edinburgu, Cardiffu a Belfastu a vyvíjí tlak na zákonodárce, aby jednali.
Žádné plány
Nicméně je zde útěcha od vlády ve Westminsteru (sídlo Britské vlády). Ministr pro požární ochranu řekl 10. listopadu parlamentu: „Vláda nemá žádné plány na znovuzavedení národních standardů pro dojezdové časy hasičské a záchranné služby.“ A dodal: „Rozhodnutí, která udělají místní politici a odborníci se zřetelem na místní podmínky, budou účinnější něž všeobecné požadavky pro celou zemi.“
Jestliže lokalismus znamená tohle, tak FBU to odmítá. Chceme pro dojezdové časy národní standardy.
Přeložil Milan Skalník