Odborový svaz hasičů obdržel k připomínkám návrh vyhlášky kterou se mění vyhláška č. 323/2001 Sb.
Návrh VYHLÁŠKA ze dne 2005, kterou se mění vyhláška č. 323/2001 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona Č. 238/2000 Sb., o ...
NávrhVYHLÁŠKA
ze dne 2005,
kterou se mění vyhláška č. 323/2001 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona Č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Ministerstvo vnitra stanoví podle § 25 odst. 2 písm. b) zákona č. 23 8/2000 Sb.,
o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů:
Čl.I
§ 1 vyhlášky č. 323/2001 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona
č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, včetně nadpisu zní:
„§1
Činnosti vykonávané občanskými zaměstnanci Hasičského záchranného sboru České republiky
Občanští zaměstnanci Hasičského záchranného sboru České republiky (dále jen „hasičský záchranný sbor“) v pracovním poměru vykonávají činnosti, při nichž se bezprostředně nepodílejí na výkonu působnosti hasičského záchranného sboru. .
Čl. II
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2005.
Ministr:
O d ů v o d n ě n í
Vyhláška č. 323/2001 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona
č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, byla vydána na základě zmocnění v § 25 odst. 2 písm. b) až d) a f) zákona
č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů. Vyhláška upravuje činnosti vykonávané občanskými zaměstnanci Hasičského záchranného sboru České republiky, podrobnosti o době služby a o nařizování služební pohotovosti příslušníkům Hasičského záchranného sboru České republiky, vzory medailí „Za statečnost“, „Za zásluhy o bezpečnost“ a „Za věrnost“ a postup při jejich udělování, vzory služebních stejnokrojů, způsob vnějšího označení, vzory služebních průkazů a způsob jejich používání.
V souvislosti s přijetím zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, a zákona č. 362/2003 Sb., o změně zákonů souvisejících
s přijetím zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, jímž bylo zrušeno zmocnění k vydání vyhlášky podle § 25 odst. 2 písm. b) až d) zákona
č. 238/2000 Sb., a v souvislosti se změnou služebních stejnokrojů, rukávového znaku
a zavedením odznaku s identifikačním číslem byla vyhláška novelizována vyhláškou
č. 564/2004 Sb. Vzhledem k tomu, že došlo k posunutí účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a zákona č. 362/2003 Sb., bylo nutné posunout účinnost těch ustanovení vyhlášky č. 564/2004 Sb., která se týkají činností vykonávaných občanskými zaměstnanci Hasičského záchranného sboru České republiky, podrobností o době služby a o nařizování služební pohotovosti a ustanovení týkajících se medailí a postupu při jejich udělování. Ustanovení §1 vyhlášky č. 323/2001 Sb. bude tedy do účinnosti zákona
č. 361/2003 Sb. a zákona č. 362/2003 Sb. i nadále vymezovat činnosti vykonávané občanskými zaměstnanci Hasičského záchranného sboru České republiky.
Dosavadní praxe ukázala, že okruh činností vymezených vyhláškou pro občanské zaměstnance je nedostatečný, neboť řadu dalších činností, jimiž se plní úkoly Hasičského záchranného sboru České republiky mohou v souladu § 3 odst. 1 zákona
č. 238/2000 Sb., Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 309/2002 Sb.. vykonávat občanští zaměstnanci Hasičského záchranného sboru České republiky. Z tohoto důvodu je nezbytné v souladu se zmocňovacím ustanovením uvedeného zákona nově vymezit okruh činností, které budou vykonávat občanští zaměstnanci.
Právo Evropského společenství a Evropské unie, jakož i mezinárodní smlouvy se na danou oblast nevztahuje.
Navrhovaná právní úprava nebude mít žádné mimořádné požadavky na státní rozpočet, naopak se očekává úspora finančních prostředků spojených například s vyplácením hodnostního příplatku, výsluhových nároků nebo s vystrojováním příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky. Navrhovaná právní úprava nebude mít dopad na ostatní veřejné rozpočty, hospodářské subjekty, ani žádný sociální dopad či dopady na životní prostředí.